Mijn reis CV

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met solliciteren. Bij ieder gesprek wordt dan ook je CV weer eens doorgenomen. Hierdoor kwam ik eigenlijk op het idee om eens terug te gaan kijken. De afgelopen jaren heb ik namelijk best wel een aantal mooie landen mogen bezoeken en om daar nog eens aan terug te denken kijk ik vandaag terug op de reizen die ik heb gemaakt. Een soort van CV dus, maar dan mijn reis CV.

Eerste keer op reis in 2014
Voor het eerst ging ik alleen op reis in 2014. Ik had drie maanden vrij tijdens mijn studie, omdat ik in eerste instantie moest wachten met stagelopen. Geen probleem en eigenlijk spontaan besloot ik om dan maar drie maanden te gaan reizen. Best apart, want ik was helemaal nooit een reiziger geweest. Sterker nog als we op vakantie gingen dan was ik dagen aan het aftellen tot we weer naar huis mochten. Daarnaast was ik totaal geen Azië liefhebber. Ik had er gewoon helemaal niks mee. Toch besloot ik om drie maanden in mijn eentje te gaan backpacken. Een reis die ik nooit meer zou vergeten. Het was namelijk een groot avontuur en ik heb hier zo ontzettend veel van geleerd. De landen die ik toen bezocht waren: Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos en Maleisië.
Na deze drie maanden was ik welgeteld twee weken thuis en toen begon mijn volgende buitenlandavontuur alweer. Ik ging namelijk drie maanden stage lopen op Curaçao. Heerlijk om in de winter op het strand te kunnen zitten, maar toch viel het mij tegen. Misschien omdat ik zo kort maar thuis was geweest of omdat mijn stage echt tegenviel. Maar ik denk vooral dat het door het eiland kwam. Ik was gewend om drie maanden lang uit een rugzak te leven en telkens na een paar dagen weer verder te gaan om nieuwe dingen te ontdekken. Op Curaçao zat ik natuurlijk op 1 plek en het eiland is niet zo heel groot, dus heel veel te beleven viel er niet. Tel daarbij op dat de meeste activiteiten te maken hebben met mooie stranden bekijken. Tsja als er iets is wat ik niet kan, dan is het wel op het strand liggen. Een half uurtje hou ik vol, maar daarna word ik knettergek van mijzelf.
De reisverslagen van de drie maanden door Azië kan je HIER vinden

Kleine knip

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Op pad in Europa in 2015
Na 2014 was ik een paar maanden wel even klaar met reizen. Ik was in totaal zes maanden weg geweest en vond het heerlijk om weer rustig even thuis te zijn. Daarnaast had ik ook gewoon stage. Het probleem was alleen dat ik mijn eindstage nog niet mocht lopen, omdat ik een bepaalde toets nog niet had gehaald en je kon die niet eerder herkansen. Gevolg was dat ik weer drie maanden vrij had van school. Alleen mijn spaarpotje was niet zo heel vol meer en dus besloot ik op pad te gaan in Europa. Ik koos ervoor om tien dagen te reizen door Kroatië en Bosnië. Echt twee prachtige landen! Daarna heb ik tijdelijk gewerkt in de horeca, maar omdat het een paar weken slecht weer zou worden (en er dus weinig werk was) besloot ik om nog een reisje te maken. Ik vloog naar Boedapest (Hongarije) en reisde daarna naar Belgrado (Servië). Hier nam ik de nachttrein en vervolgens de bus naar Ulcinj (Montenegro). Na Montenegro kwam het apartste land van mijn reis, namelijk Albanië. Ik ben van Tirana naar Sarande gereisd en heb hier de ferry naar Corfu (Griekenland) genomen.
De reisverslagen van 2015 kan je HIER vinden.

Weer naar Azië in 2016
De rest van 2015 en het eerste deel van 2016 liep ik nog stage, maar zodra duidelijk was dat ik zou afstuderen heb ik meteen weer een ticket geboekt. Eerst wilde ik weer in Europa blijven om geld te besparen, maar mijn broertje zei dat het stom was. Ik was immers afgestudeerd, dus ik mocht mijzelf best een cadeau geven. Dit werd een maandje naar Indonesië. Mijn favoriete land tot nu toe. Heerlijk! Na de hele zomer werken in de horeca vond ik dat het wel tijd was om nog een keer op pad te gaan voordat ik een “grote mensen baan” zou gaan zoeken. Dit werd een maandje Nepal. Heel anders dan Indonesië, maar ook heel erg mooi. Vooral de trekking die ik daar deed ga ik nooit meer vergeten.
De reisverslagen van 2016 kan je HIER en HIER vinden.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Emigreren in 2017
Tijdens mijn reis naar Nepal heb ik gesolliciteerd op een baan als fysiotherapeut in Zwitserland. Niet zonder succes, want ik werd aangenomen! Ondanks dat ik mijn twijfels had over het werken als fysiotherapeut was ik hier heel erg blij mee. Wonen met bergen om je heen en dan ook nog eens een heel erg ruim salaris. Net na kerst ben ik met hulp van mijn ouders verhuisd naar Oberriet. Een klein dorp bij het drielandenpunt Zwitserland, Oostenrijk en Liechtenstein. Mijn plan was om hier veel van de landen te gaan zien, maar dat plan viel al snel in duigen. Ik voelde mij totaal niet op mijn plek in dit dorp en vond vooral het werk echt vreselijk om te doen. Met als resultaat dat ik burn-out klachten kreeg (nooit officieel vastgesteld, was te eigenwijs om naar de dokter te gaan). Ik heb daarom maar weinig gezien van het land. Gelukkig nog wel een paar dingen. Na vijf maanden ben ik weer richting huis gegaan. Denken aan reizen kon ik toen niet, want veel meer dan 23 uur per dag in bed liggen deed ik niet. Gelukkig is dit langzaam beter gegaan, maar op reis gaan is er niet meer van gekomen sindsdien.

En nu in 2018?
Ik wil in 2018 sowieso wel weer een reis gaan maken. Wat het gaat worden weet ik nog niet. Er zijn zoveel mooie plekken te bedenken. Nu nog een knoop doorhakken en bedenken wanneer het het handigste is. Maar op reis zal ik zeker gaan in 2018!