Top

Justtravelme

Koffers op reis

Vandaag mijn eerste bericht vanuit Zwitserland. Vorige week ben ik deze kant op gereden met mijn ouders en dat is eigenlijk prima verlopen op een klein stressmomentje bij de Zwitserse grens na. Tsja het is best opvallend als er twee Nederlandse kentekenplaten de grens overkomen na elkaar. In de eerste een moeder en dochter en in de tweede een man met een hele inboedel. Gelukkig kon mijn vader ook weer snel doorrijden. Na een lange dag rijden besloten we ook om meteen mijn huisje maar in te richten. Dat betekende vier trappen op met al mijn spullen. Pff kapot waren we die avond. Gelukkig, mijn verhuizing naar Zwitserland zit erop

Na heerlijk geslapen te hebben, was de volgende dag een dag om te winkelen en missende spullen te kopen. Eerst zijn we naar een aantal Zwitserse winkels geweest (pfoeh duur) en uiteindelijk zijn we richting Feldkirch (Oostenrijk) gegaan. Daar zitten namelijk een Lidl en een Aldi met normale prijzen. Dan hoef je geen acht euro te betalen voor een pond gehakt. Ook is tanken er lekker goedkoop. Heel fijn, want Feldkirch is maar een minuut of tien rijden vanaf hier. Het grootste deel van de boodschappen ga ik dus daar doen.

De tweede dag was het plan om een mooie bergwandeling te maken. We zijn naar Wasserauen gereden en hebben daar een wandeling van 3 uur gemaakt. Best zwaar, want het gaat veel stukken echt heel zwaar bergop. Maar het fijne zonnetje en het mooie uitzicht maakte veel goed. Na natuurlijk geklommen te hebben, moesten we weer naar beneden. Dat is echt mijn stuk. Ik vind het echt heerlijk om zo snel mogelijk van een stijle moeilijke afdaling naar beneden te gaan. In Nepal liep ik volgens mijn gids zelfs de snelste dragers er in de afdaling af.

Zaterdag was de laatste dag dat mijn ouders ook nog hier waren en daarom zijn we een mooi rondje met de auto gaan rijden. Mijn moeder wou echte sneeuw gezien hebben. We reden een mooie route door de bergen, alleen is het zien van echte sneeuw helaas mislukt. We kwamen wel een aantal wintersportgebieden binnen, maar allemaal met nepsneeuw. (het heeft hier trouwens twee dagen later wel de hele nacht gesneeuwd). Zondagochtend gingen mijn ouders weg en was het voor mij tijd om de eerste keer op de fiets te stappen. Een mooi rondje gedaan door Zwitserland, Liechtenstein en Oostenrijk. Maar poeh wat was het koud. Ik wist het laatste stukje niet meer hoe ik thuis moest komen.

Afgelopen maandag is mijn eerste werkdag geweest. Heel erg wennen en behoorlijk lastig allemaal. Dit weekend zal ik wat meer vertellen over mijn eerste werkweek in Zwitserland.